nagy grillkönyv stiller tamás könyv

Szoptatás alatti minta étrend

3.6K
HASZNOS

Ez az étrend nem kitalált, nem kimásoltuk valahonnan, hanem valósan tükrözi a szoptatás alatti, általunk megtervezett és megvalósított étkezési rendet. Ebből állítottunk össze nektek egy heti minta menüt, amiből ötletet is meríthettek. A tudatosan összeválogatott hozzávalókból egy minőségi és átgondolt menürendszert hoztunk létre. A terhesség előtt és közben sem voltak olyan élelmiszerek az étrendben, amik nagy mennyiségben tartalmaztak volna mesterséges kémiai anyagokat. Hiszünk benne, hogy a helyes és átgondolt táplálkozás elejét veheti azoknak a problémáknak és betegségeknek, amik mind az anyát, mind a babát veszélyeztetik.

Napi rendszerességgel alma, banán és legalább 3 liter víz/folyadék. Utóbbi minél változatosabb, annál könnyebb betartani (levesek, friss gyümölcslé, mentás limonádé).

Kezdetben joghurtot is ettünk, de Szofi sokat bukott a tejfehérje miatt, hasfájós volt és ki is pattogott, így ezt kivettük az étrendből. A kalciumpótlást más úton kellett megoldanunk pl.: hidegen sajtolt mákolajjal. A tejmentes étrendet 7 hónapos koráig tartottuk. Közben próbáltunk néha-néha egy kis tejbegrízt is enni, de utána mindig bukott, ezért elhagytuk a tejes dolgokat. Ha ilyen problémák nem jelentkeznek, akkor nem kell tejmentesen étkezni.

A legújabb ajánlások szerint alapjában véve bármit lehet enni szoptatás alatt, persze mértékkel. Ki kell tapasztalni, hogy a babánk pocakja mit “szeret”. Nem evidencia, hogy a “K betűs” zöldségek minden babánál hasfájást okoznak. Minél változatosabban táplálkozunk, annál több ízzel találkozik a babánk az anyatejen keresztül, így a hozzátáplálás is könnyedebb lesz.

Ha megbetegednél szoptatás alatt, és nem tudod, milyen gyógyszert lehet szedni, mi mellett nem kell felfüggeszteni a szoptatást, akkor mindenképp konzultálj orvossal.

Szoptatás alatti étrend

Hétfő

  • Reggeli: 2 tojásos rántotta, 2 szelet sült tarja, kenyér.
  • Ebéd: 1 egész sült kacsamell, vadrizs + barnarizs, gyümölcs.
  • Vacsora: Sonkás szendvics, csíra, zöldség.

Kedd

  • Reggeli: Füstölt hal, csíra, uborka, magos kenyér.
  • Ebéd: Paradicsomos cukkinis tészta, csirkemellel.
  • Vacsora: Rakott piskóta, ananásszal.

Szerda

  • Reggeli: Kukoricaolajban sült bundáskenyér, uborkasaláta.
  • Ebéd: Tejmentes almaleves, grízes tészta lekvárral.
  • Vacsora: Mákolajos saláta, felvágott, csíra, ciabatta.

Csütörtök

  • Reggeli: Szalámis francia pirítós.
  • Ebéd: Afrikai harcsa metélőhagymás rizottóval.
  • Vacsora: Kakaós csiga, gyümölcs.

Péntek

  • Reggeli: Tőkehal-krémes kenyér, csíra, zöldség.
  • Ebéd: Tyúkhúsleves csigatésztával, lángos.
  • Vacsora: Főtt tojás, saláta, sonka, pirítós, mákolaj.

Szombat

  • Reggeli: Péksütemény, gyümölcs.
  • Ebéd: Pestós gnocchi pulykával, almás rétes.
  • Vacsora: Könnyed saláta zöldségből vagy gyümölcsből.

Vasárnap

  • Reggeli: Virsli (minél magasabb hústartalmú), magos kenyér.
  • Ebéd: Afrikai harcsa fasírt, sütőben sült hasábburgonya, spenótkrém.
  • Vacsora: Töltött tojás salátával.

Ezt a menüt olyan ételekkel is kiegészítettük, amik pár falatból elfogyaszthatóak. Például péksütemények, zabszeletek, kockára vágott gyümölcsök. Gondolj majd arra, hogy a pici esetleg naphosszat a karodban van és nem tudsz leülni az asztalhoz, hogy egyél. Ilyenkor ezek a mentőöv falatok igen jól jönnek.

Close
Chef a családban© Copyright 2009. Minden jog fenntartva .
Close